Så vår fråga är, hur länge kan herr Clooney sälja in Nespressos magi i folkets hjärtan? Svaret är att han förmodligen skulle kunna skippa alla framtida filmer och bara koncentrera sig på att se cool ut och dricka kvalitetskaffe året om eftersom han på något sätt är den ultimata ambassadören för världens finaste kaffe.
Men, om vi får leka lite med tanken och låtsas att vi fick makten och en fri gigantisk budget att skapa en ny reklamfilm och sätta in en ny huvudrollsperson, hur skulle den då se ut och vem skulle ersätta den mäktiga Clooney? Låt oss guida er igenom en ny fiktiv Nespressokampanj…
The Newspresso Story...
Solen är på väg att gå ner och färgar himlen västkustrosa, vår huvudperson går med bestämda steg mot ett gammalt café som ligger lite skymt bakom några blommande träd. Från caféet hörs lite sorl, människor som för kvalitetskonversationer med varandra, och toner från ett ensamt piano. Vår huvudperson öppnar dörren och vi ser hur hon drar in ett djupt andetag av belåtenhet, hur hela själen fylls av aromen från en nybryggd kaffe. Bakom henne smyger sig solens sista strålar in bland de blommande träden där vi får en skymt av att det kanske inte bara är blommor som hänger från kvistarna, kan det också vara några silver och guldskimrande Nespresso kapslar?
Vår huvudperson tar sig mellan snygg vintage inredning och moderna design fram mot bardisken medans cafébesökarna följer hennes steg med stor nyfikenhet. Efter tre steg börjar pianot ackompanjeras av en vacker sångröst tillhörande ingen mindre än Joss Stone och hennes sång ”Tell me what we´re gonna do now” fyller caféet till bristningsgränsen. Vår huvudperson vänder sig om, tittar Joss i ögonen och viskar ”It´s Nespresso time my dear”.
Baristan brygger en Onirio och ställer koppen med det rykande kaffet framför vår hjältinna, hon doftar på aromen och smakar av kaffe och vi ser ren njutning i hennes utryck. Musiken höjs, stämningen glimrar och vi klipper snabbt till Nespressos logga med undertexten
Så vackert, så stilfullt, så Nespressoigt. Så vem skulle då spela denna kaffegudinna? Här är våra tre starkaste kandidater… Vi diggar såklart Clooneys ”åldrad med värdighet stil” men denna gången går vi för föryngring och en kvinnlig huvudrollsinnehavare som kan matcha Clooneys karisma och talang!
”For the good times, and the bad - Nespresso takes care of you”.
The End
Så vackert, så stilfullt, så Nespressoigt. Så vem skulle då spela denna kaffegudinna? Här är våra tre starkaste kandidater… Vi diggar såklart Clooneys ”åldrad med värdighet stil” men denna gången går vi för föryngring och en kvinnlig huvudrollsinnehavare som kan matcha Clooneys karisma och talang!
Kandidat 1: Vera Farmiga (känd från filmer som ”The Departed”, ”Up In The Air” (där hon spelar mot just George Clooney vilket kanske är en fördel i detta fallet) och den fantastiskt gripande ”Pojken i randig pyjamas”. )
Kandidat 2: Keri Russell (känd från den smaskiga filmen ”The Waitress” och så klart kultserien "Felicity". Stabil skådespelerska som alltid levererar ett gott intryck.)
Kandidat 3: Zoe Saldana (känd från bland annat megasuccéerna ”Avatar” och ”Star Trek”, en stjärna på ständig uppgång helt enkelt, precis som Nespresso)
Så kära läsare, vilken utav dessa kandidater tycker ni skulle passa bäst i nästa Nespresso reklamfilm, eller är det möjligtvis så att ni har några andra förslag på en grand skådespelerska?
kandidat nr 3 får min röst
SvaraRaderaJag tycker att Emily Blunt är det perfekta ansiktet för Nespresso
SvaraRaderaZoe Saldana !!!!
SvaraRadera